torsdag 16. desember 2010

Vurdering og sluttkommentar



Nå når jeg har lest ut boken Victoria av Knut Hamsun sitter jeg igjen med en strek opplevelse. Boken overgikk all forventning! Jeg hadde kanskje et håp om at den ville være koselig og søt, men at en bok fra 1898 kunne være så morsom, vakker, søt, trist og kjekk å lese på en gang, det hadde jeg ikke ventet meg.
Jeg er glad jeg valgte boken og syntes jeg fikk mye ut av valget. Jeg koste meg med lesingen og ettersom jeg lå syk lenge fikk jeg også min mor til å lese litt for meg. Dette var også kjekt og gjorde det litt gammeldags språket lettere å forstå.

Min oppfattning av denne nokså triste kjærlighets romanen var at Hamsun nesten må ha opplevd noe lignende i ungdommen selv, for måten boken er skrevet på er veldig strek. Den var rørende på sin søte med tragiske måte.

Å skrive leseblogg i tillegg var ganske kjekt. Har aldri arbeidet med en blogg som faktisk ble lagt ut før, så det var spennende å teste. Både å ha min egen og en felles klasse-informasjonsblogg fungerte veldig fint synes jeg og oppgavene ble lettere å finne og kjekkere å løse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar